Saturday, December 01, 2007

Kille winteravond

Sam heeft een nieuw stopwoordje: èh?


"Mama, kraan èh"
"Mama Kato stout èh"
"lekkere pannekoekenèh"


En als ik erover nadenk, gebruik ik dat woordje vrij veel, en nu betrap ik me er telkens weer op... Nogal vervelend om zo door je kinderen op irritant taalgebruik te worden gewezen...


Deze avond ben ik eindelijk eens beginnen haken, nadat ik in mijn ouderlijk huis op zolder wat oud materiaal (haaknaalden, breinaalden en katoen) ben gaan halen. Ik zat zo gezellig alleen in de zetel, de tv aan, de Flam aangestoken... Lekker bij een haardvuurtje handwerken: kan het nog beter qua gezellige winteravonden?
Maar dat vuurtje dacht er anders over. Minstens vijf keer ging de vlam helemaal weg en moest ik opnieuw beginnen. De laatste keer leek het ook te doven maar dan plots kwam er toch terug een vlammetje en is het vuur in gang. Alleen is het nu al bijna niet meer nodig, tegen dat de kamer verwarmd is, ga ik naar boven.

Mijn eerste haakwerkje is trouwens af: tien centimeter lossen en dan 1 rijtje vasten, denk ik toch, en ik heb een leuke sleutelhanger voor Kato...



Kwestie van grotere stukken, weet ik nog niet goed wat ik zou maken: een vestje, een soort sprei, een pop? Ideetjes?

4 comments:

Anonymous said...

ideetjes genoeg :)

http://www.craftbits.com/viewCategory.do?categoryID=CRO

http://www.crochetpatterncentral.com/directory.php

En hier staat wat al die engelse afkortingen betekenen, het is effe geconcentreerd doorlezen, maar je hebt het snel beet: http://www.crochetcabana.com/tutorials/index.htm

Anonymous said...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.

Margo said...

Beste Wahmama,

bedankt voor de sites, maar ik word al moe van ernaar te kijken...
Heb jij al iets gemaakt uit die patronen?
Ik zoek iets om te maken van 6 bolletjes katoen (2 witte, 2 lichtroze en 2 donkerroze) en waar een 4.5 jarige iets mee kan doen?

Anonymous said...

Zo direct weet ik niks, maar ik ga er eens over nadenken (sint is geweest hier, ik moet meespelen :)), als ik iets tegenkom, hoort ge het :)