Wednesday, December 26, 2007

Een echte huismoeder

Deze kerstvakantie heb ik mezelf danig overtroffen qua bezigheden in de keuken. Vandaag heb ik soep en cake gemaakt. Ik geef toe: de soep was een simpele preisoep volgens "ons kookboek" van de kvlv, en de cake was de korte chocoladecake versie die ik reeds eerder postte. De voorbije dagen kookte ik zoveel mogelijk vers, en heb ik al 5 broden gebakken.

Ik ben best trots op mezelf, al gebruik ik voor alles een handige keukenmachine. 't Is dus lang niet volgens de traditionele manier, eerder de fast forward versie. Maar goed, als je man moet werken en je tussen de werkzaamheden door ook nog twee kinders moet bezig houden, is dit wel een aanvaardbare oplossing.

Weet je wat mij ook blij maakt? Zo'n handig maatschepje in de doos Bonux waspoeder die ik onlangs voor het eerst kocht. Nu kan ik eindelijk zonder morsen de juiste hoeveelheid waspoeder afmeten en in het bakje van de wasmachine kieperen.

En wat maakte uw dag goed vandaag?

No comments: