Wednesday, December 19, 2007

Mijn broodje is gebakken


Mijn (nu ex-)collega's hebben allemaal samengelegd voor een mooi afscheidscadeau, en ik mocht een hint geven van wat ik graag wilde hebben. Na eens goed nadenken, vond ik een broodbakmachine wel een goed idee. Ik heb al vaak eens zin gehad om brood te bakken, op de traditionele manier, maar zonder keukenrobot was me dat veel te veel werk. Een keukenrobot is echter een beetje boven het budget, dus ging ik voor de broodbakmachine.
Alle ingrediƫnten erin gooien en aanzetten, dat lijkt me haalbaar. Ik kan er broden van 1500 gr in bakken, dat is al eens de moeite voor een gezin van vier.
Vandaag deed ik een eerste poging, en ondanks het wel heel bleke korstje bovenaan, viel het brood best in de smaak bij ons alle vier. Nu nog de oude snijmachine van mijn ouders lenen, en het komt helemaal in orde!

No comments: