Friday, November 23, 2007

Doen

Hebben jullie dat soms ook, dat je in gedachten heel veel wil doen, maar er eigenlijk geen fut voor hebt en dat het dan blijft bij erover dromen?
Zo heb ik bijvoorbeeld zin om dit weekend vlaai te maken (ik heb geen idee hoe dat moet, maar dat weet mijn schoonbroer, bij deze een oproep voor het recept alstublieft?), om te breien (maar ik wist niet wat, een sjaal lijkt me zo saai maar iets moeilijker kan ik niet; kijk wel eens bij Francine, wat een prachtige kaboutertjes toch!), om de eendjes te gaan voeren met de kinderen, om een lang bad te nemen, mijn fiets in orde te zetten (ik heb al maanden een kilometerteller liggen die er nog aan moet), enzovoort, enzovoort.
Maar het dan echt DOEN, dat is een heel stuk moeilijker.
Vandaar dat ik het nu even opgeschreven heb, zo blijft het langer in mijn geheugen zitten, en kan ik er morgen dadelijk invliegen, zonder dat ik eerst urenlang moet nadenken over wat ik eens zou kunnen DOEN, als ik eens vijf minuten tijd heb...

En dan ga ik nu slapen, zodat ik morgen ook nog energie heb, om vanalles te DOEN.

No comments: