Thursday, December 27, 2007

Foto's

Ik zit nu anderhalf jaar achterop wat betreft het inplakken van foto's in een album. Dat is ook een groot werk, in deze tijd van digitale fotografie. Eerst maak ik een selectie uit de honderden, duizenden misbaksels die ik geproduceerd heb. Ik schrijf de nummers van de geselecteerde foto's op een papiertje tijdens het doorlopen van een map. Daarna kopieer ik alle geselecteerde foto's naar een aparte map, die ik dan upload naar een site waar je je foto's kan laten afdrukken. Vervolgens maak ik een etikettenblad waar ik de datum en een kleine toelichting op typ, en dan print ik dat op de etiketten. Als de foto's afgehaald zijn, plak ik ze in het album met dubbelzijdige plakkers en kleef er ook een etiket naast.
Pfiew.

En dit dus voor on-tel-ba-re foto's. Ik ben er deze vakantie terug aan begonnen.

Het enige leuke aan achterop zitten met de foto's, is dat je de herinneringen helemaal opnieuw beleeft, want ze waren al heel erg vervaagd door de tijd. Die zomer van 2006: warm, zonnig, vreugdevol. Stoeien in het zwembad, de eerste kindermolenrit van Sam, een nachtje ziekenhuis na een val op zijn hoofd, een bloedende knie van Kato, de reis naar Spanje en de overstroming toen we arriveerden...

Heerlijk.

No comments: