Thursday, July 19, 2007

Gentse Feestenweek

Wie er nog nooit naartoe ging kan het zich wellicht niet voorstellen, wat het is als een stad tien dagen na elkaar aan het feesten is. We zijn al vier dagen naar Gent geweest, en het was super!
Zaterdag zijn we naar de openingsstoet gaan kijken. De kinderen vonden het allemaal spannend en mooi.



Deze prachtige fee vond Kato's haar mooi van kleur...


's Avonds hadden we een barbecue in de tuin met onze buren en hun kinderen.

Op zondag was het feest bij Omalien en Opa. We mochten er 's middags gaan eten aan de picknicktafel (barbecue...). Heel gezellig! Maandagmiddag hebben we een fietstocht gedaan met ons vieren, noordwaarts waar ik nog nooit was geweest. Langs wegeltjes en bosjes (veel vliegen en andere insecten rond je oren) en naar een klein haventje.

Dinsdag ben ik alleen met de kinderen naar Gent getrokken, dit keer de buggy in de auto gelaten. We hebben eerst een boottochtje gedaan, want Kato wil dit al sinds vorig jaar graag eens doen. De kinderboot was al vertrokken dus deden we de "gewone" toeristenboottrip, die ongeveer 40 minuten duurt. Het was heel leuk en spannend, iets te spannend voor Sam in het begin, en op het eind alweer te saai voor Kato ("mama, ik wil eraf"). Daarna gingen we snel iets eten bij McDonalds, niet omdat we dat lekker vinden, maar omdat ik geen zin had in geklieder en ze daar met hun handen mogen eten ;-). Daarna weer op pad ("gaan we weer een boottocht doen mama?"). We passeerden een schminkstandje van De Spinnenkop, een aanrader want de meisjes toveren razendsnel prachtige tekeningen op de gezichten. Er stond veel volk en het moet dus rap gaan, waardoor ik wel de indruk kreeg dat het voor de schminksters meer bandwerk was dan kinderen animeren. Kato was een bloemenpoes en het was echt mooi. Mijn fototoestel had ik niet bij maar gelukkig kwamen we haar beste klasvriendinnetje tegen en haar papa heeft een foto gemaakt.
Daarna liepen we wat rond, om dan naar de kermis te gaan. Daar mocht Kato eens op de kindermolen en beiden hebben ze nog eens eendjes gevist. Toen haalden we ballonnen met helium, die vastgemaakt werden aan de handjes.
Daarna hebben we nog even naar straattheater gekeken, maar het was in het frans en visueel was het niet zo interessant. Ik wilde dus al weggaan maar de kinderen wilden liever nog wat blijven kijken...
Daarna heeft mama nog een tas gekocht om alle spullen in te steken en gingen we terug naar de auto en naar huis, waar alles bijna klaar was voor ons tuinfeest. Er kwam redelijk wat volk, ondanks het late besluit en uitnodiging. En de kinderen speelden allemaal samen en vonden het reuze.

Woensdag ben ik nog eens alleen met de kinderen naar Gent gegaan, dit keer heb ik de auto aan het Baudelopark geparkeerd. Daar is een speeltuin en een heel rustige sfeer. Er was nog niet veel volk om twee uur 's middags maar ik had halvelings afgesproken met een vriendin die helaas aan de andere kant van de stad was en ook met een andere vriendin had afgesproken. Blijkbaar zat ook mijn zus en haar vriendinnen aan het Zuidpark, maar daar zijn we niet geraakt omdat Sam moe was. Hij heeft het uiteindelijk toch nog uitgehouden tot vijf uur (na nog eens kermissen, een optreden van twee clowns en nog eens een grimeuse voor Kato). Daarna rustig naar huis, kindjes in bad en bed en ik ben nog eens gaan lopen 's avonds.

Vandaag is papa dan eens meegegaan en Sam had zijn middagdutje al gedaan. Opnieuw naar Baudelo, even op de speeltuin; daarna naar de kermis op de vrijdagsmarkt: Kato wilde op een treintje en op de echte paardenmolen (ponies), en ze kregen een ijsje.




En daarna hebben we pasta bolognese gegeten op Sint Jacobs.


De kinderen waren sneller moe dan de vorige keren en het was dus niks te vroeg dat we naar huis reden...




Update: de foto van dinsdag na de grime bij de Spinnenkop:


No comments: