Wednesday, July 11, 2007

Verlof

Ik had een heerlijk rustig dagje verlof gepland. Papa is gaan werken en ik zou lekker nietsdoen vandaag, of althans gewoon datgene waar ik zin in had.
Maar dat is buiten mijn twee bazen gerekend.

Vanmorgen moest ik opdraven om de juiste dvd in het toestel te steken. Wel drie keer veranderde mijn jongste baas van gedacht over welke dvd nu de juiste was.
Daarna moest ik wel tien keer van mijn stoel rechtkomen om te helpen zoeken naar een slaapzak, om te komen kijken naar een pijnlijke vinger, om een autootje op te rapen, of om een flesje melk te vullen.
Dan waren de bazen naar boven gegaan en moest ik terug het bed opmaken nadat mijn oudste baas alle lakens opzij had gelegd om de springveren van de matras te controleren.
Toen was het al tijd om te koken. Terwijl ik aan de kookpotten stond kwam mijn jonge baas zijn fles zelf vullen, maar moest ik zijn gemors opruimen.

Ondertussen kreeg ik de hele tijd klagende verwijten naar mijn hoofd geslingerd, waar ik niets van begreep...

Het eten was gelukkig goedgekeurd, ik had extra veel kaas op de bloemkool gedaan en het geheel vijf minuutjes onder de grill gezet voor een krokant korstje. Hiermee kon ik mijn bazen wel eventjes paaien.
Maar na het eten begon het gezeur weer, en ik moest hen maar weer proberen tevreden te stellen.
Nu doet mijn jongere baas een middagdutje en de oudste baas zit naar haar film te kijken.
En krijg ik even middagpauze...
Maar straks om 14u begint mijn volgende shift alweer...
Verlof, 't is vermoeiend...

2 comments:

Francine said...

Wat een leukefoto. Wat wordt hij ineens snel groot!

Wahmama said...

Die bazen van tegenwoordig zijn ook vreselijk veeleisend, ik kan ervan meespreken :)