Friday, May 11, 2007

Start to run (week 8)

Jaja ik loop nog steeds.
Vandaag was het schema: 10 minuten lopen, 1 minuutje stappen en dan 20 minuten lopen.
En alhoewel ik telkens het onderste uit de kan moet halen, lukt het me toch maar!
Wie had dat gedacht tijdens de eerste week, toen ik nog geen 3 minuten na elkaar kon lopen...

Elke keer als ik aan het lopen ben, denk ik wel eens: waarom doe ik dit toch... zou ik niet stoppen... ai wat doet dat zeer... enzovoort.
Maar als je elke seconde gelopen hebt zonder opgeven, dan geeft dit zoooo'n voldaan gevoel. En het lopen zelf doet elke vezel urenlang nazinderen. En daardoor zijn we echt verslaafd geworden...

Vreemd eigenlijk hoe snel zo'n lichaam zich aanpast aan dat lopen. De eerste les was het
+0+0++00++00+++000 (waarbij "+" 1 minuut lopen is, en "0" 1 minuut stappen)
en na 8 weken was het dus:
++++++++++0++++++++++++++++++++

En als ik dat kan, dan kan iedereen dat, geloof me!!!
Dus, waar wachten jullie op?

;-)

2 comments:

Anonymous said...

goed zo, voort doen!!!!!!!

ik ga 4x zwemmen in de week en doe al 700m per keer, heb ook veel pijn achteraf en ben heel moe maar ben al 9kg kwijt...........dus wie mooi wil zijn moet leiden, hé.

Margo said...

Goed zo zeg, al zoveel kilo's? Over hoeveel tijd ben je dat kwijt? Het lijkt me heel veel.
Vanmorgen hebben we voor 't eerst 30 minuten aan een stuk gelopen en ook dat ging! Joepie!