Thursday, May 17, 2007

Bloggen

't Is eigenlijk een raar fenomeen, dat bloggen.
Soms kom je via één blog op een andere terecht en begin je mee te lezen over die mens zijn/haar leven, terwijl je deze persoon nog nooit in levende lijve hebt ontmoet.
Er is trouwens een blog die ik regelmatig lees en waarvan ik de eigenares eens in levende lijve tegenkwam (ik herkende haar van de foto's op de blog). Ik durfde niet te zeggen: "Hey, ik ken jou van je blog!", dat klonk me al te gek. Het was alsof ik een bekende Vlaming tegen het lijf liep...

Bloggen maakt dat mensen allerlei persoonlijke dingen over je te weten komen: over je doen en laten, je persoonlijkheid, je denken... Ondanks het feit dat ik niets op het internet zet wat mijn beste vrienden en familie niet mogen weten, is het toch raar dat onbekenden een stuk van jezelf te zien krijgen.

Daarom is het ook niet abnormaal dat er een ontlurkingscampagne is opgestart. Bloggers vragen hun lezers om even hallo te zeggen door een reactie te plaatsen. De lezers kennen de blogger maar de blogger kent hen niet en dat is wel vreemd.
Ik weet dat ik niet zoveel lezers heb, daarvoor is deze blog ook niet interessant genoeg voor onbekenden, maar moest er iemand zin hebben om te ontlurken... be my guest...
Al was het alleen maar om het fabuleus woord wat ze hiervoor hebben bedacht... ;-)

6 comments:

Anonymous said...

Ik kom hier nog maar van gisteren, maar heb gisterenavond wel al een heel stuk van je blog gelezen en je onmiddellijk bij mijn favorieten gesmeten :) Dus ik ben nog geen lurker, maar wel op weg er eentje te worden :)

Margo said...

Hoi Wahmama,

leuk, ik lees je al een tijdje en vind het heel tof dat je ook bent blijven hangen...
veel leesplezier...
Trouwens, als ik weet dat er regelmatig mensen lurken, dan ben ik meer gemotiveerd om regelmatiger een berichtje te posten. Ik zal dus mijn best doen...

Anonymous said...

Heerlijk gelurkt vandaag! groetjes, Sofie V

Margo said...

Hoi Sofie,

lurk maar naar believen!

Anonymous said...

yes... luv this style :)

Anonymous said...

sweden entrusted anup customers interest objetive emailrel spark pandora lfkkuh homosexuals
lolikneri havaqatsu