Tuesday, August 08, 2006

Pasfoto's

Midden september gaan we een weekje naar Noord-Spanje, de Costa Brava.
We gaan met het vliegtuig. Daarom moeten de kinderen een echte identiteitskaart. Mét pasfoto.
Nu zijn mijn kinderen niet zo van die rustige stille types die makkelijk poseren en mooi in de lens kijken. Ik neem wel duizenden foto's van hen, zeker nu in de zomermaanden, wanneer de zon veel schijnt en er zelfs binnen voldoende daglicht is. Maar ik moest ze allemaal afspeuren om ook maar iets degelijks te vinden dat voor pasfoto kan doorgaan.

Uiteindelijk, na wat bijsnijden en bewerken, heb ik deze.



Deze van Kato werd genomen toen ze buiten had zitten schilderen met haar vriendinnetje Y. De mama van Y had daarna bloemen op hun buik geschilderd, en daarom wou Kato toch even naar de lens kijken zodat ik er een foto kon van maken. Er hangt wat groene verf op haar kin, maar ik hoop dat dit op klein formaat niet meer zal opvallen.

Die van Sam werd genomen toen hij op de schoot zat van de mama van Y. Haar mond is nog gedeeltelijk zichtbaar. Maar ik vermoed dat de inspecteurs het onderscheid tussen de twee gezichten nog zullen kunnen maken.


Was ik nu wat handig met Photoshop, dan zou ik het wel kunnen wegmoffelen, zodat het resultaat nog beter zou zijn. Maar ik ken er niets van. Dus moet het maar zo.
Hopelijk laten ze ons het land binnen.

No comments: