Wednesday, November 14, 2007

Foto's maken


Sinds september volg ik één keer per week avondles digitale fotografie (met een compactcamera). 't Is voor amateurs en beginners en we hebben inderdaad nog veel te leren. Vorige keer was de opdracht: leg een gevoel vast. Daarvoor heb ik foto's van de kinderen genomen, en deze van Kato geeft volgens mij het gevoel van fierheid weer. Ze was inderdaad ook echt fier op haar mooie vlindergezichtje.


Deze keer was de opdracht (voor mij) veel moeilijker: neem een macro-foto van een insect, plant of stilleven. Ik moet daar ten eerste al tijd voor vinden, want dan moet je echt met je toestel op zoek naar mooie bloempjes of insecten, en het moet bij voorkeur ook nog in mooie lichtomstandigheden gebeuren (bijvoorbeeld in ochtend- of avondzon). Alleszins is de avond, waarop ik het meest tijd heb, niet zo geschikt...


Morgen ten laatste (voor vijf uur of liefst vroeger) moet het resultaat doorgestuurd worden. Ik had nog geen enkele macro-foto gemaakt, dus had ik mijn toestel mee naar het werk en ik heb daar een tiental minuten lopen zoeken naar bloemekes en insectjes. Daar is echter enkel gras en een dorre vlakte met hier en daar een bloempje van één of ander onkruid. Dit is werkelijk de beste foto die ik gemaakt heb. 't Is dus niet mijn talent, natuurfotografie ;-)

Morgen nog maar eens proberen...

No comments: