Monday, June 11, 2007

Verkiezingen

Ook ik ben niet zo tevreden met de uitslag van de verkiezingen. Al ben ik verre van een VLD'er, ik vond dat Verhofstadt zijn job wel goed deed. Ook voor sp.a/spirit vindt ik het jammer. Groen! is er gelukkig wel een beetje op vooruit gegaan, maar niet genoeg. En dat Vlaams belang weer stemmen wint, is op zijn minst zorgwekkend.

Tot zover dit onderwerp, over naar het leven van alledag...

Ik moet mijn ochtendplanning eens bijschaven. Elke dag doe ik er langer over dan gedacht. Soms denk ik: ik ben eens vroeg vandaag, ik zal snel de deur uit zijn, maar dan is het toch weer 8u voor ik het weet.

Ikzelf zet mijn wekker om 6u15, maar soms geraak ik er niet meteen uit en is het 6u30. Dan neem ik een douche. Afhankelijk van de slaap van de kinderen ga ik of alleen, of met 1 kind, of met 2 kinderen naar beneden. Meestal kleed ik hen eerst, maar soms zet ik ze ook wel eens voor tv om zelf nog wat te kunnen doen (ontbijttafel klaarzetten bv.). Dit zorgt echter altijd voor enkele minuten verlies, want ze protesteren toch wel een beetje als ik het afzet en willen dan niet dadelijk aan tafel gaan. Ik ga dit dus afschaffen, enkel in het weekend mogen ze 's ochtends tv kijken. Voilà.
Dit is wat ik me verder voorneem:
ik ga de kinderen altijd eerst kleden en dan pas gaan we met z'n drieën aan de ontbijttafel.
Ik smeer eerst hun boterhammen voor het ontbijt, dan de mijne voor het ontbijt en terwijl ik de mijne opeet, smeer ik die voor mee te nemen voor 's middags.
Daarna met z'n allen tanden poetsen, jassen aan, en de tassen staan al gereed van 's avonds.
Klaar!

Klinkt eenvoudig in theorie, toch?
Hoe lang denken jullie dat dit allemaal duurt: van het moment dat ik opsta tot het moment dat we in de auto zitten?
Even rekenen:
10' zelf douchen en aankleden
2' kinderen nemen en naar beneden gaan
10' kinderen aankleden
20' ontbijten (kids eten traag)
5' tandenpoetsen + jassen aan
3' naar buiten en in de auto zetten.

optelsommetje maakt 50 minuten.
Als mijn wekker om 6u15 staat en ik ook dan effectief opsta, dan zou ik dus om 7u05 moeten klaar zijn.
Ahum!
Hoe komt het dan dat ik meestal pas om 8u de deur uit vlieg?

Anyone?

3 comments:

Anonymous said...

Omdat je twee kleuters in huis hebt :)

Margo said...

Tiens, dat probeerde ik dus ook al eens aan een collega zonder kinderen diets te maken, maar met je verstand kan je daar niet bij, het sommetje klopt niet hé!

Unknown said...

Bij ons (4 kindjes) lukt het om gemiddeld op 80 minuten klaar te zijn én de deur uit te zijn: een half uur om de kinderen uit bed te krijgen en aan te kleden. De rest om te eten en de boekentassen klaar te maken (koeken, fruit en drankjes). Misschien ook eens beginnen met de boekentassen 's avonds klaar te maken alhoewel het misschien een beetje lastig is met het fruit. Maar we moeten het wel met twee doen, anders mag ik er rap 15 minuten bijrekenen: als er geen volwassene bij is doen ze gewoon niet voort :)