Friday, June 08, 2007

Stokje

Ik heb een "stokje" toegeworpen gekregen van San. Een stokje is in blogtaal een opdrachtje dat je moet uitvoeren en dat aan andere bloggers kan doorgegeven worden. Het is mijn eerste stokje, en op zich vind ik dat wel wijs, zo een vraag van iemand. Een teken dat men je interessant genoeg vindt... :p

De opdracht is: vertel de wereld vijf dingen die men nog niet van je weet.

Ahum, hier gaat 'ie:

1) Ik heb een probleem met treinen. Ik neem niet zo vaak de trein (in tegenstelling tot in mijn middelbare schooltijd), en ik ben altijd te onoplettend waardoor ik minuten tot uren tijd verlies. Zo ben ik onlangs aan de verkeerde halte afgestapt en moest een half uur wachten op de volgende verbinding. Ook recentelijk wachtte ik op een verbinding in Gent- Sint-Pieters met de Dampoort (een korte afstand, nog geen tien minuutjes), en ik dronk op m'n gemak een koffietje op een bankje, want er was nog geen trein te zien. Ineens keek ik op van het fluitje van de conducteur en toen bleek die trein, die slechts twee wagons omvatte, toch al de hele tijd aan dat perron te staan, evenwel een 100-tal meters verder. Ik liep met mijn bekertje in alle haasten naar dat treintje, maar de deuren waren al dicht en ik zag het onding voor mijn neus wegrijden...

2) Ik ben helemaal niet ad rem, waardoor ik vaak achteraf pas bedenk wat ik allemaal had kunnen zeggen, als iemand een onaangename opmerking maakt. Zeer vervelend, want dan is het vaak al te laat om de kwestie nog op te rakelen. In dat verband heb ik ook lichamelijk heel slechte reflexen, ik kom traag op gang. Zo heb ik bij het lopen wel 20 minuten nodig eer ik in form begin te komen... Ik heb me al afgevraagd wat ik in noodsituaties zou doen, bijvoorbeeld als de kinderen in gevaar zijn. Wellicht zit ik er dan eerst enkele seconden verdwaasd naar te kijken alvorens in actie te schieten.

3) Ik hoor helemaal niets als ik geconcentreerd ben. Dit is misschien erfelijk (mijn zus heeft er ook wat van), maar het wordt ook in stand gehouden en misschien versterkt door mijn werk. Ik deel samen met twee andere collega's één kleine kantoorruimte, en er is dikwijls wel eens iemand die hen iets moet vragen. Daarnaast staat onze deur altijd open en is er dus gewoon veel achtergrondlawaai van voorbijgaande collega's. Ik heb geleerd me voor dit lawaai af te sluiten wanneer ik geconcentreerd wil werken. Dit is echter een groot nadeel wanneer L me iets vraagt als ik aan de pc bezig ben, of naar tv kijk.

4) Ik slaap doorgaans goed, maar zo om de paar weken heb ik eens een slechte week, waarin ik elke nacht wakker word en urenlang de slaap niet kan vatten. Iemand een oplossing?

5) Ik kan niet onthouden wanneer ik iemand een verjaardagskaart moet sturen. Wanneer iemand iets bijzonders zal meemaken dan vergeet ik, de volgende keer dat ik die persoon dan zie, ernaar te vragen. Vaak schieten me overdag dingen te binnen die ik 's avonds thuis moet in orde brengen, maar - inderdaad - 's avonds ben ik die meestal weer vergeten...
Ik onthoud zelfs niet dat ik daar plantenextract pilletjes voor heb (maar dat schreef ik al eens eerder, dat herinner ik me dan wel weer).


Ik geef dit stokje (in Nederland zeggen ze "tagged") graag door aan Wahmama, An en Lilith.
Als jullie het willen vangen natuurlijk.

1 comment:

Anonymous said...

ik zal mijn best doen ;-)