Wednesday, January 24, 2007

Slaap

Een nachtelijke post. Ik ben namelijk wakker geworden en als ik dan niet binnen het half uur in slaap val, kan ik beter opstaan en even wat gaan doen. Zoals thee drinken en een beetje computeren. Normaal lees ik dan de krant, maar naar het schijnt zijn de distributeurs in staking, en we hebben al sinds vrijdag geen krant meer gezien. Nu merk ik toch wel dat ik hem mis, al lees ik zeker niet alles wat erin staat.
Kim Clijsters is zich intussen aan het inspannen tegen Hingis, maar een tenniswedstrijd kan me op dit uur niet direct boeien. Iemand adviseerde me om 's nachts even de afwas te doen, of de strijk... om daarna terug in slaap te kunnen vallen. Ook leuk als je dat dan 's morgens of de volgende avond niet meer hoeft te doen.
Maar we hebben een afwasmachine en de strijk heb ik gisteravond gedaan.
Gelukkig! :o

Dus wordt het bloggen.

De winter is begonnen en meteen heb ik er een verkoudheid bij. Jullie lazen al eerder dat ik slecht ben in regelmatig pilletjes slikken dus mijn echinacea kuurtje schoot er ook bij in.

Kato is sinds maandagochtend, na nochtans een moeilijke nacht waarin ze enkele keren wilde opstaan, zo meegaand als een kuikentje. Ik heb me in die twee dagen niet boos hoeven maken, ze heeft geen dramatische huilbuien gehad, en ze was makkelijk te overtuigen voor wat moest gebeuren..... Ze heeft dan ook al vier stickers verdiend! (die mag ze dan inplakken in zo'n stickerboekje, en is al genoeg beloning op zich)
Nochtans hadden we een moeizaam weekend, waarin ze constant tegenpruttelde, tenzij we ergens anders waren (zwemles is weer begonnen, en we hebben enkele bezoekjes gedaan).
Ik heb ergens gelezen, dat moeilijke peuters/kleuters makkelijkere pubers zijn later. Er is nog hoop......

Slaapwel!

No comments: