Saturday, March 01, 2008

Kleur

Kato is helemaal "into" kleuren de laatste tijd. Ze vraagt regelmatig om een nieuwe kleurplaat of neemt haar kleurboek bij de hand. Gezellige hobby, relatief arbeidsvrij voor de ouders, zowel tijdens als na de activiteit.
Daarna komt ze haar meesterwerken tonen aan ofwel mama, ofwel papa, het ligt eraan wie er in de buurt is, en dan wordt het à la limite beslist dat deze tekening heel speciaal voor p(m)ap(m)a gemaakt is. In de praktijk zijn de meeste tekeningen wel voor papa, niet omdat hij per se meer in de buurt is, maar omdat hij toch wel duidelijk het meeste tekeningen verdient, in de ogen van deze bijna vijfjarige prinses.
Want papa, ja papa is toch wel de grootste baas, en de liefste in huis, en als ons gezin in kleine groepjes moet worden ingedeeld voor bepaalde activiteiten, dan wordt Sam altijd aan mama toegewezen, terwijl Kato haar papa trouw blijft.
En dat herinnert me eraan: er zit een groot feest aan te komen, want Kato heeft vandaag haar papa ten huwelijk gevraagd. Op de knieën. In de badkamer.

Van zodra de praktische details bekend zijn, laat ik het u vanzelfsprekend weten.

3 comments:

Anonymous said...

Mag jij wel naar het feest gaan? Ik namelijk niet.. Ik moet "maar thuis blijven en wat poetsen" als oudste dochter met hare papa gaat trouwen :)

Margo said...

Wel, normaal gezien mag ik zelfs ook trouwen. Met Sam.

Maar ik ben nog niet officieel gevraagd.

Anonymous said...

Mijn kindjes gaan met elkaar trouwen. En we (mama en papa) zijn uitgenodigd in de kerk en op het feest. Cool, hè!