Sunday, September 03, 2006

Terug naar school


't Is zover, Kato gaat weer naar school.
Ze had een goede eerste (halve) dag vrijdag. De juf zei dat ze heel veel veranderd is over de vakantie. En dat vinden wij ook.
Ze heeft geleerd geduldig te zijn, ze vraagt vriendelijk wat ze wil ("mag ik een koekje alstublieft mama?", "wil je mijn rok dichtdoen mama?") in plaats van te commanderen zoals vroeger.

Ze wordt toch alweer groot!

Voor haar agenda en de verjaardagskalender in de klas, werd gevraagd om recente foto's mee te brengen. Ik heb bovenstaande gekozen. Best leuk toch? Of niet?

Morgen moet Sam weer zonder zijn zus naar de onthaalmoeder. Hij zal het er ook wel moeilijk mee hebben. Bovendien zijn de kinderen van de onthaalmoeder zelf ook weer naar school, terwijl ze in augustus meehielpen met de kleintjes en samen speelden. Er zal dus heel wat minder volk zijn. Hopelijk valt het ook voor hem mee.

Wat de slaapproblemen betreft: na ongeveer een week lang telkens rond 2u30 wakker te worden en dan enkele uurtjes liggen piekeren, heb ik gisteren een tip toegepast uit een boekje over slaapproblemen. Ik heb eerst kruidenthee gedronken, en dan vlak voor het slapengaan een warm bad genomen. Na een kwartiertje voelde ik mijn ogen zo toevallen en ik was volledig ontspannen. Nu zou het lukken!
En ja hoor, ik sliep heel goed, ........ totdat Kato me wakker riep! Ze heeft wel een uur wakker gelegen, afwisselend wenend en spelend. Sam sliep gelukkig als een blok, maar mijn nachtrust werd me weer niet gegund.
En dat terwijl ze andere nachten slaapt als een roosje, maar ik dan niet! We moeten het meer op elkaar afstemmen... ;-)

Nu ja, vanavond neem ik weer een bad, en hopelijk lukt het deze keer voor ons allebei.

No comments: