Wednesday, August 15, 2007

Spelen

Het zijn weer drukke tijden: er is namelijk nogal veel te doen in de zomer, qua activiteiten in onze gemeente. Dit weekend waren er feesten van de Chiro. Zowel voor de ouders als voor de kinderen is dit heel plezant, we zien veel bekenden en iedereen kan gezellig praten of spelen.
Er was zelfs live volksdansmuziek en iedereen mocht meedoen. Sam stond liever te kijken.





Even later had hij iemand gevonden om de bouwwerktuigen in zijn boekje eens aan te tonen. Algauw stond er heel wat volk naar te kijken...


Kato had tweemaal geluk: zowel zondag als vandaag werd ze geschminkt. Een bloemenmeisje wilde ze vandaag zijn. We waren toen met een aantal gezinnen samen op een gemeentelijke speeltuin. Wat een leuke plek, niet eens heel ver van ons maar ik was er nog nooit geweest. We hebben op dekens gepicknickt en de kinderen liepen van het ene speeltuig naar het andere en dan weer even bij de mama's en de papa's. Een zeer ontspannende namiddag.


Die helaas weer slecht afliep doordat Kato mijn "bevel" om te stoppen met lopen naar de parking helemaal negeerde en zij dus -gevolgd door haar broer- eerst alleen aan de auto aankwam. Seconden later kwam ik aangerend met alle tassen en jassen in mijn handen. Het was er op dat moment niet gevaarlijk maar je weet nooit op een parkeerplaats. Die oncontroleerbare impulsiviteit die haar soms overvalt, doet haar alle bevelen vergeten. Ze doet soms zomaar wat in haar opkomt. Ze had bv. vanmiddag het pakje Prince koeken dat ik meehad, helemaal opengescheurd. Alle koeken los natuurlijk, en ik had geen doos mee. Niet zo erg, maar zulke dingen maken wij dus dagelijks mee met haar: ze grijpt iets vast en begint eraan te prutsen zonder na te denken. Als ik even niet oplet maakt ze alles kapot wat ze kan vinden. In bad pakt ze de douchezeep of shampoo en begint alles uit te gieten. Ook terwijl ze weet dat dat niet mag.

Mijn toffe meid kan heel lief zijn, ze is heel open en sociaal, ze is zeer slim en leergierig, en we zijn heel erg trots op haar. Maar je moet ogen op je rug hebben met haar in de buurt. Alle tassen of zakken die ze kan vinden pluist ze uit en ze verstopt in haar zakken wat ze wil hebben. Geniepig doet ze wat ze wil, ook al weet ze dat er straf volgt als het uitkomt. Het feit dat het soms niet uitkomt is blijkbaar al genoeg om het risico te nemen.




No comments: