Friday, March 23, 2007

Start - to - run

Jaja mensen, ik ben gestart! Vandaag was al de derde keer.
Op zondagvoormiddag en woensdagavond gaan we in groep lopen, waarvoor we 20 euro betaald hebben. Als we de lessenreeks hebben volgehouden, krijgen we 10 euro terug. Kwestie van gemotiveerd te blijven.
Op een andere dag in de week worden we verondersteld op eigen initiatief te gaan lopen. Vrijdag is het meest voor de hand liggend want dat ligt er nog ergens tussenin.
Vandaag was het schema

+0++00++00+++000+++000

waarbij + één minuut lopen betekent, en 0 één minuut stappen.
Nu, die eerste minuut en de volgende twee minuten haalde ik nog wel, maar daarna begon het toch lastig te worden om alle seconden goed vol te houden. Ondanks de houten benen en schorre keel die ik heb tijdens het lopen, voel ik me erna altijd *echt* goed.

Vandaag was de test: zou ik het wel opbrengen om alleen te gaan?
Tiens, blijk ik toch iet of wat karakter te hebben!

2 comments:

Francine said...

Oh, wat stoer.

Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik niet weet of ik wel 2 monuten kan rennen zonder helemaal áf te zijn... laten we zeggen dat het ervan afhangt wie er achter me aan zit ;-)

Margo said...

hey Francine,
leuk dat je even komt piepen, je hebt wellicht weer wat nieuwe blogs leren kennen tussen je vele reacties...
En dat lopen, het valt best mee hoor. En ik ben echt helemaal niet sportief, heb een bureaujob, en ga bijna nooit fietsen of zo. Dus, ik moest echt vanaf 0 starten. Maar ik kom er ook wel, denk ik.
Je moet het ook niet zien als "rennen", dat klinkt zo snel, gewoon rustig en traag lopen, en na een paar weken zal het vanzelf wel sneller gaan denk ik.